Ήρθε η στιγμή που το παιδί μου θα πάει σχολείο. Θα ανοίξει τα φτερά του εκτός σπιτιού και θα γνωρίσει νέους φίλους και νέες εμπειρίες. Αγωνία μεγάλη, ερωτήματα πολλά, πληροφορίες διάσπαρτες. Πάμε να δούμε παρέα: ” Πώς επιλέγω παιδικό σταθμό και νηπιαγωγείο “.
Η επιλογή της σχολικής μονάδας αποτελεί προσωπική υπόθεση για κάθε οικογένεια. Η ομάδα μας ετοίμασε μερικές ερωτήσεις για να βοηθήσει τους γονείς στην πρώτη τους επαφή με μια σχολική δομή, αν και τα περισσότερα σχολεία ενημερώνουν για πολλά από τα θέματα που θα θίξουμε παρακάτω.
Πώς επιλέγω παιδικό σταθμό και νηπιαγωγείο ; 🏫
Ο γονέας οφείλει να κάνει μια αναζήτηση στο διαδίκτυο και να ενημερωθεί για τις επιλογές που έχει στις κοντινές περιοχές που διαμένει. Οι περισσότερες σχολικές δομές διαθέτουν ιστοσελίδα που ενημερώνουν για πολλά από τα ερωτήματα που θα διαπραγματευτούμε, στην οποία υπάρχουν και εικόνες για μια πρώτη γνωριμία μαζί τους. Αφού αποφασίσετε για τις δομές που θα επισκεφθείτε, κλείστε το ραντεβού σας και ας οργανώσουμε μαζί τα θέματα που μπορείτε να συζητήσετε.
✅ Κτηριακές εγκαστάσεις 🧱
Μια σχολική δομή οφείλει να εμπνέει ασφάλεια, ζεστασιά και οικειότητα τόσο στον γονέα, όσο και στο μικρό μας μαθητή. Η “πρώτη εικόνα” μπαίνοντας στο σχολείο είναι αυτή που μας κάνει πάντα εντύπωση. Ενδεικτικές ερωτήσεις:
- Υπάρχουν εγκαταστάσεις για ΑΜΕΑ;
- Τι είδους θέρμανση υπάρχει; Τι χρησιμοποιείται το καλοκαίρι;
- Τι υποδομή έχει η αυλή; Υπάρχει χλοοτάπητας, χώμα, γρασίδι; Υπάρχουν παιχνίδια στην αυλή;
- Ποιο είναι το μέγεθος των τάξεων;
- Yπάρχει αίθουσα ύπνου ή τραπεζαρία;
- Πόσες παιδικές τουαλέτες υπάρχουν; Βρίσκονται εντός ή εκτός της τάξης;
- Το κτήριο είναι αντισεισμικό; Υπάρχει έξοδος διαφυγής;
✅ Διαμόρφωση χώρου και οργάνωση τάξης🪑
Tόσο οι κοινόχρηστοι χώροι, όσο και οι αίθουσες οφείλουν να εστιάζουν στις ανάγκες των παιδιών. Έπιπλα στο ύψος των παιδιών, αίθουσες που διακοσμούνται με τα έργα τους, γωνιές για ελεύθερο παιχνίδι κ.α Επιπρόσθετες ερωτήσεις:
- Ποιες γωνιές υπάρχουν στο χώρο; Παραμένουν σταθερές όλο το χρόνο ή αλλάζουν;
- Που τοποθετούν τα παιδιά τα προσωπικά τους αντικείμενα; Εντός ή εκτός τάξης;
- Πόσο χρόνο περνούν τα παιδιά στην αυλή; Γίνονται ομαδικές δράσεις στον προαύλιο χώρο;
Σημαντική είναι και η οργάνωση του χώρου:
- Πόσα παιδιά φιλοξενούνται σε κάθε τμήμα και πόσοι παιδαγωγοί υπάρχουν στην αίθουσα:
- Πώς χωρίζονται τα παιδιά; Ανα ηλικία ή μεικτά; Συνεργάζονται τα τμήματα μεταξύ τους;
✅ Το προσωπικό 👫🏾
Το προσωπικό μιας σχολικής μονάδας αποτελεί την καρδιά του εκπαιδευτικού προγράμματος από την/τον παιδαγωγό, τους επιστημονικούς συνεργάτες, τους ανθρώπους στην καθαριότητα, την κουζίνα, μέχρι τους οδηγούς και τους σχολικούς συνοδούς. Το παιδί έρχεται σε επαφή με όλους τους ανθρώπους μέσα σε αυτή τη μικρή κοινωνία που λέγεται σχολείο. Μπορούμε να ρωτήσουμε αν υπάρχει:
- Γιατρός που παρακολουθεί τα παιδιά ή άνθρωπος που γνωρίζει πρώτες βοήθειες;
- Λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής και ψυχολόγος που παρακολουθεί τα παιδιά;
- Μουσικός, θεατρολόγος, γυμναστής/ια, δάσκαλος/α αγγλικών και εικαστικών;
- Μάγειρας/σσα ή χρησιμοποιείται catering;
- Διατροφολόγος για το πρόγραμμα διατροφής των παιδιών;
Θέλεις να λαμβάνεις κάθε μήνα δωρεάν παιδαγωγικό υλικό και ειδικές προσφορές;
✅ Υγιεινή και καθαριότητα 🧼
Όταν συνυπάρχουν πολλά άτομα σε ένα περιβάλλον, η υγιεινή του χώρου είναι βασική υπόθεση και αυτό φαίνεται από τη πρώτη στιγμή που θα βρεθούμε σε αυτόν. Όπως συνήθιζαν να λένε και οι παλιοί η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά και οφείλουμε να εντάξουμε τους κανόνες υγιεινής και στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα. Ενδεικτικές ερωτήσεις:
- Πώς αντιμετωπίζεται μια παιδική αρρώστια; Υπάρχει κάποιο πρωτόκολλο; Πώς ενημερώνονται τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας;
- Πόσες φορές καθαρίζονται οι τάξεις και τα παιχνίδια;
- Ποια είναι η διαδικασία που ακολουθείται για τον ύπνο και κάθε πότε αλλάζονται τα σεντόνια;
- Πώς εκπαιδεύονται τα παιδιά στις καθημερινές ρουτίνες υγιεινής (πλύσιμο χεριών, αγωγή τουλέτας κ.α.);
- Τα παιδιά αλλάζουν παπούτσια κατά την άφιξή τους στο χώρο;
✅ Εκπαιδευτικό πρόγραμμα 📚
Όλες οι σχολικές μονάδες ακολουθούν τους τομείς ανάπτυξης που διέπουν την προσχολική αγωγή, αλλά η κάθε μια χρησιμοποιεί διαφορετικές μεθόδους για την υλοποίηση τους προγράμματος και εστιάζει σε διαφορετικά πεδία. Η κάθε οικογένεια, λοιπόν, ανάλογα και με τη δική της φιλοσοφία διαλέγει το εκάστοτε σχολείο που είναι πιο κοντά στα δικά της θέλω, εμπιστεύεται το πλαίσιο και μαζί συνεργάζονται για το καλύτερο αποτέλεσμα. Ενδεικτικά μπορούμε να ρωτήσουμε:
- Πώς γίνεται η προσαρμογή του παιδιού; Σταδιακά; Μπορεί να μπει ο γονέας στη τάξη;
- Το σχολείο συνεργάζεται με το γονέα και αν ναι με πιο τρόπο; Υλοποιούνται κάποιες δράσεις;
- Κάθε πότε γίνονται συνατήσεις και πότε μπορεί ο γονέας να μιλάει με τον/την παιδαγωγό;
- Κάθε πότε πραγματοποιούνται εξωσχολικές δραστηριότητες (θεατρική παράσταση, επίσκεψη σε μουσείο, πάρκο κ.α)
- Πώς αντιμετωπίζονται οι αρνητικές συμπεριφορές ενός παιδιού;
- Πώς αξιολογείται η εξέλιξη του παιδιού; Υπάρχει κάποιο Portfolio με τα έργα και τα επιτεύγματα του;
- Πώς ενισχύεται η αυτονομία των παιδιών μέσα στο σχολικό πλαίσιο; Μαθαίνουν να ντύνονται και να βάζουν τα παπούτσια μόνα τους; Τρώνε χωρίς τη βοήθεια του ενήλικα;
- Χρησιμοποιείται η τεχνολογία στο πρόγραμμα και αν ναι με ποιο τρόπο;
Πελάτες αγοράζουν αυτή την στιγμή δώρα
-
“Ποιος είναι ο Παραμυθάς;” | Βασική Έκδοση
20.00 € -
Διαδραστικά παιχνίδια: “EggActivities” No2
18.00 € – 19.00 € Αυτό το προϊόν έχει πολλαπλές παραλλαγές. Οι επιλογές μπορούν να επιλεγούν στη σελίδα του προϊόντος -
Μαθαίνω τους Αριθμούς με την αφή
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 513.00 € – 14.00 € Αυτό το προϊόν έχει πολλαπλές παραλλαγές. Οι επιλογές μπορούν να επιλεγούν στη σελίδα του προϊόντος -
Παιχνίδια δεξιοτήτων EggBox: “Θέατρο Σκιών”
Βαθμολογήθηκε με 5.00 από 521.00 € – 22.00 € Αυτό το προϊόν έχει πολλαπλές παραλλαγές. Οι επιλογές μπορούν να επιλεγούν στη σελίδα του προϊόντος
Ας μην ξεχνάμε ότι...
Η προσχολική εκπαίδευση οφείλει να εστιάζει αρχικά στην κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών και έπειτα στα υπόλοιπα γνωστικά πεδία (γλώσσα, μαθηματικά κ.α.). Για το λόγο αυτό, ένα παιδί ολοκληρώνοντας τη φοίτησή του στο νηπιαγωγείο είναι σημαντικό να μπορεί να κάνει φίλους, να εκφράζει τα θέλω και τα συναισθήματά του, να διεκδικεί, να επιχειρηματολογεί και να σκέφτεται. Η γραφή, η ανάγνωση και η καταμέτρηση ποσοτήτων είναι δεξιότητες που θα εξασκήσει και θα κατακτήσει το παιδί στην επόμενη σχολική βαθμίδα κυρίως. Το νηπιαγωγείο δύναται να δώσει κάποια βασικά ερεθίσματα, χωρίς ωστόσο αυτό να γίνεται αυτοσκοπός.
Τέλος, σημαντικός παράγοντας για το πώς επιλέγω παιδικό σταθμό και νηπιαγωγείο είναι να ” ακούσουμε “ και την άποψη του παιδιού. Έχοντας καταλήξει σε 1-2 σχολεία που θεωρείται ότι σας ταιριάζουν επισκεφθείτε τα μαζί με το παιδί. Η αλληλεπίδραση του παιδιού με τους παιδαγωγούς και τα υπόλοιπα παιδιά θα βοηθήσει αφενώς εσάς να κάνετε την κατάλληλη επιλογή και αφετέρου θα βοηθήσει το παιδί κατά την προσαρμογή του στο νέο σχολικό περιβάλλον.
Γράψτε παρακάτω στα σχόλια αν τα ερωτήματα που τέθηκαν σας βοήθησαν στην επιλογή της κατάλληλης σχολικής μονάδας…