Logo του Egg

Το e shop της Προσχολικής Αγωγής

2+1 γρήγορες δραστηριοτητες για αναπτυξη λογου 👅 παιδιών προσχολικής ηλικίας

Η εικόνα δείχνει δυο παιδιά να παίζουν ένα γλωσσικό παιχνίδι

Η ομάδα της EggΠαίδευσης σας ετοίμασε και σας παρουσιάζει 2+1 γρήγορες δραστηριοτητες για αναπτυξη λογου παιδιών προσχολικής ηλικίας για το νηπιαγωγείο. Eίστε εκπαιδευτικοί και θέλετε να εντάξετε μέσα στο εκπαιδευτικό σας πρόγραμμα κάποιες εύκολες και σύντομες γλωσσικές δράσεις τότε σίγουρα βρίσκεστε στο σωστό μέρος. 

Πάμε να ξεκινήσουμε;

Δραστηριοτητες για αναπτυξη λογου 👅

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πόσο σημαντικό είναι να καλλιεργείται στα παιδιά ο λόγος, καθώς μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά κοινωνικοποιούνται, μαθαίνουν να αλληλεπιδρούν και να παίρνουν μέρος σε συζητήσεις. Για το λόγο αυτό, τα γλωσσικά παιχνίδια που σας παρουσιάζουμε στοχεύουν στην ανάπτυξη του λόγου και την εξάσκηση δεξιοτήτων που σχετίζονται με τον προφορικό λόγο. Ας παίξουμε και ας διασκεδάσουμε με τα παιδιά μέσα από γρήγορα και διασκεδαστικά παιχνίδια! 

# 1ο Παιχνίδι: Η ουρά των λέξεων 🙈

📌 Υλικά: ένα μικρό μπαλάκι

📌 Περιγραφή: Στο παιχνίδι αυτό θα εξασκήσουμε τη μνήμη μας και θα αξιοποιήσουμε το λεξιλόγιό μας.

Αρχικά, καθόμαστε όλοι οι παίχτες σε έναν κύκλο. Πρώτος παίχτης θα είναι αυτός που έχει κατοικίδιο με την πιο μακριά ουρά.

Το παιχνίδι ξεκινά, όταν ο πρώτος παίχτης πάρει στα χέρια του το μπαλάκι και πει την πρώτη λέξη. Ο επόμενος παίχτης που βρίσκεται στα δεξιά του πρώτου θα πρέπει να θυμηθεί και να πει την λέξη που είπε ο προηγούμενος παίχτης προσθέτοντας μια επιπλέον.

Έτσι για παράδειγμα, αν ο πρώτος παίχτης είχε πει τη λέξη κουτί, ο δεύτερος θα πρέπει να πει κουτί και μια νέα λέξη, όποια θέλει όπως π.χ γάτα.

Το παιχνίδι συνεχίζεται με τους παίχτες να λένε όλες τις λέξεις που έχουν προηγηθεί και προσθέτοντας κάθε φορά και μια καινούργια. 

Όποιος παίχτης δεν μπορέσει να θυμηθεί και να πει όλες τις λέξεις που έχουν υποθεί βγαίνει από το παιχνίδι.

Ποιος\α θα καταφέρει να θυμηθεί τις περισσότερες λέξεις;

δραστηριοτητες για αναπτυξη λογου

📌 Στόχοι: 

  • εξάσκηση της μνήμης
  • εμπλουτισμός λεξιλογίου
  • ενίσχυση της προσοχής

# 2ο Παιχνίδι: Το γρήγορο χέρι 👋

📌 Υλικά: ένα κουδουνάκι

📌 Περιγραφή: Σε αυτό το παιχνίδι τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Ο\Η εκπαιδευτικός κάθεται ανάμεσα από τις δύο ομάδες τοποθετώντας μπροστά του\της ένα τραπέζι με το κουδουνάκι. Οι ομάδες στέκονται η μία απέναντι από την άλλη και οι παίχτες της κάθε ομάδας ο ένας πίσω από τον άλλο (βλέπε παράδειγμα εικόνας παρακάτω).

Ποιος θα χτυπήσει πρώτος το κουδούνι και θα πει τις λέξεις

Στη συνέχεια, ο\η εκπαιδευτικός ζητά από τις ομάδες να σκεφτούν και να απαντήσουν σωστά σε αυτό που τους ζητείται, όπως για παράδειγμα “θέλω να σκεφτείτε και να μου πείτε 5 λέξεις που ξεκινούν από Α!”. Ο παίχτης της κάθε ομάδας που βρίσκεται μπροστά – μπροστά θα πρέπει να χτυπήσει γρήγορα και πρώτος το καμπανάκι, ώστε να πάρει η ομάδα του την ερώτηση.

Αν η ομάδα καταφέρει να πει και τις 5 λέξεις που ξεκινούν από Α, τότε παίρνουν 1 πόντο και ο πρώτος παίχτης παέι στο τέλος της σειράς.

Αν η ομαδα δεν καταφέρει  να απαντήσει ολοκληρωμένα και σωστά στην ερώτηση, τότε ο πόντος πηγαίνει στην αντίπαλη ομάδα

Καλό είναι να συμφωνήσετε εξ αρχής στους πόσους πόντους λήγει ο διαγωνισμός. Οπότε όποια ομάδα συγκεντρώσει αυτούς τους πόντους πρώτη αυτομάτως ανακηρύσσεται νικήτρια.

📌 Στόχοι: 

  • ενίσχυση της φωνολογικής ενημερότητας
  • αξιοποίηση λεξιλογίου
  • συνεργασία ανάμεσα στα μέλη της ομάδας
  • ταχύτητα της σκέψης

# 3ο Παιχνίδι: Τα φωνήεντα 👣

📌 Υλικά: κάρτες με γράμματα, μουσική 

📌 Περιγραφή: Η\Ο εκπαιδευτικός αφού έχει επεξεργαστεί τα φωνήεντα και τα σύμφωνα με την ομάδα της\του, κολλάει κάποιες ή και όλες τις κάρτες με τα γράμματα στο πάτωμα ανάλογα με το μέγεθος της τάξης.

Η μουσική ξεκινά και τα παιδιά χορεύουν διάσπαρτα μέσα στην τάξη. Όταν η μουσική σταματήσει η\ο εκπαιδευτικός ζητά από τα παιδιά να πάνε και να σταθούν πάνω από ένα γράμμα που είναι είτε φωνήεν, είτε σύμφωνο. Έτσι, αν ο\η εκπαιδευτικός πει “φωνήεν”, τα παιδιά πρέπει να τρέξουν και να βρουν ένα φωνήεν (οποιοδήποτε) και να σταθούν πάνω από την καρτέλα του.

Όποιος παίχτης μπερδευτεί ή είναι ο τελευταίος που θα σταθεί πάνω από το σωστό γράμμα βγαίνει από το παιχνίδι. Νικητής είναι αυτός\η που είναι ο πιο γρήγορος\η και θα καταφέρει να μείνει μέχρι το τέλος του παιχνιδιού.

Το παιχνίδι αυτό μπορεί να παιχτεί σε πολλές παραλλαγές. Έτσι αν για παράδειγμα μαθαίνετε με την ομάδα σας τα γράμματα της αλφαβήτου μπορείτε να παίξετε αυτό το παιχνίδι τοποθετώντας κάθε φορά τις κάρτες με τα γράμματα στο πατώμα και ζητώντας από τα παιδιά να πηγαίνουν πάνω σε συγκεκριμένο γράμμα κάθε φορά. Μπορείτε να το παίξετε και σε ομάδες ή όλοι μαζί. Βάλτε την φαντασία σας και αξιοποιήστε αυτό το παιχνίδι με βάση τις ανάγκες της ομάδας σας.

φωνήεντα eggpaideush

📌 Στόχοι: 

  • εκμάθηση και αναγνώριση γραμμάτων
  • αναγνώριση των φωνηέντων και των συμφώνων αντίστοιχα
  • εξάσκηση των αντανακλαστικών

 Γράψτε κάτω στα σχόλια ⤵️ ποια από τις 3 δραστηριοτητες για αναπτυξη του λόγου σας άρεσε περισσότερο. 

Διάβασε και αυτό 🤓

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Μετάβαση στο περιεχόμενο